چاپ        ارسال به دوست

اقدامات خوب دولت سیزدهم در حوزه تجارت الکترونیکی
تالارپشتی در رویداد روز ملی تجارت الکترونیکی بیان کرد؛

اقدامات خوب دولت سیزدهم در حوزه تجارت الکترونیکی

تالارپشتی در رویداد روز ملی تجارت الکترونیکی بیان کرد؛

اقدامات خوب دولت سیزدهم در حوزه تجارت الکترونیکی

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اقدامات خوبی که در دولت سیزدهم در حوزه تجارت الکترونیکی صورت گرفته، گفت: بحث اصلی، استفاده حداکثری از مردم و بخش خصوصی است که در این زمینه باید به‌طور دقیق از بخش خصوصی و توانمندی مردمی استفاده شود.

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (مرکز تتا)، عزت‌الله اکبری‌تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در رویداد روز ملی تجارت الکترونیکی که روز 24 مهرماه در مرکز همایش‌های سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد، ضمن بیان مطلب فوق گفت: قوانین، یا طرح نمایندگان بوده یا لایحه دولت است که صحنه اجرایی کشور دست آنها قرار دارد؛ پس کسب و کارها، برای قانونی کردن موضوعات مهم خود، باید از این دو مسیر بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اقدامات خوبی که در دولت آقای رئیسی به خصوص در حوزه تجارت الکترونیکی صورت گرفته، افزود: بحث اصلی، استفاده حداکثری از مردم و بخش خصوصی است که در این زمینه باید به‌صورت دسته‌بندی و دقیق از بخش خصوصی و توانمندی مردمی استفاده شود.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز در شرایط جنگ اقتصادی هستیم، ادامه داد: بهره‌مندی مناسب از ظرفیت اندیشمندان و دانشمندان همان استفاده عملی از نیروهای توانمند داخلی است که در زمان جنگ و در سال‌های اخیر در بخش‌های فضایی، نظامی و تجارت الکترونیکی، اقدامات چشمگیری را انجام داده‌اند.

وی در ادامه به فعالان اقتصادی اعلام کرد تا هرجایی که نیاز به قانون است تا فعالیت‌های اجرایی با سرعت بیشتر و روزآمدتر پیش برود، درخواست‌های خود را به شکل رسمی در اختیار مجلس قرار دهند.

اکبری‌تالارپشتی، نظارت بر فعالیت‌ها در این حوزه را یک موضوع مهم دیگر برشمرد و خاطرنشان کرد: دولت و مجلس انقلابی دست در دست هم برای موفقیت تلاش می‌کنند اما برخی اجازه نمی‌دهند برخی از این اقدامات به نتیجه مطلوب برسد که باید این افراد را شناسایی و در نهایت با آنها برخورد شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه باید چهره سفارتخانه‌ها تغییر یابد و از نیروهای اقتصادی در آنها استفاده کرد تا به فعالان اقتصادی پاسخ مناسبی داده شود، تاکید کرد: باید نیازها در حوزه‌های مختلف تجارت الکترونیکی شناسایی شود و از شرکت‌های دانش‌بنیان که با کمترین هزینه، بیشترین راندمان را دارند، برای رفع این نیازها بهر‌مند شد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: اعتقادمان این است که اندیشکده‌ها باید به‌عنوان فرهنگ عمومی معرفی شوند تا در حل مسائل مهم و محوری کشور نقش‌آفرینی کنند.


١٨:٠٠ - سه شنبه ٢٥ مهر ١٤٠٢    /    شماره : ٦٣٤    /    تعداد نمایش : ٦٠٧